Basic logics of mind

Jag har ofta blivit lurad av bloggar. Fantasifulla rader visar sig bara vara citat från diverse låtar. Skrivna för att förföra ungdomar att tro att det är deras liv. Säkert! också självuppfyllande ibland.

Jag citerar inte så ofta men ibland stjäl jag. Men inte när jag skriver. Då är det hjärtat som berättar för hjärnan vad jag ska göra. Idag handlar det om rop efter kärlek.

För att kunna ta emot kärlek måste du vara fri. Inte fri som i singel men fri som i att du hittat dig själv och vet vem du är. Fri som i att våga visa vem du är. För någon.

För att kunna älska någon måste du vara egoist. Att ge kärlek kräver att du alltid tänker på dig själv. Rädda först dig själv och sedan barnen. Uppskatta värdet av att få något litet tillbaka. Av någon.

Ropa inte efter kärleken, den har inga öron. Känner du inte att den är närvarande så finns den inte. Om du ser den så undra inte varför den är där. Bara ta den.

Det svåraste är när man har den. Att ha kärlek är som att ha en biljett till helvetet. Det värmer, men om man går dit så brinner allt upp. Det goda är att det är gratis. Och det finns inte bäst-före datum. 

Som vanligt alltså. Kossan och gräset, människan önskar sig och allt är rosaskimmer tills man får vad man önskar för då har man inga drömmar kvar.

Så sitt på biljetten.

Kommentarer
Postat av: carolina

ja, typ så känns det.

2007-12-28 @ 22:29:26
URL: http://annacarolinas.blogg.se
Postat av: Mats

Carolina: så är det! Men så har det alltid varit och jag tror att vi människor alltid kommer att vara hopplösa romantiker...

2007-12-28 @ 23:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0