Ingetattgöradag

Idag har varit en riktigt slöinriktad dag. Våra släktingar åkte hem vid 12-tiden och då ålte även A till sin pappa i Göteborg. Faktiskt bara jag hemma just nu och det är ändå rätt skönt.

Ändå sitter man vid datorn och slöjobbar blandat med bloggläsande och lite musik. Jag lyssnar inte så mycket på musik, men just när man är själv funkar det ganska bra. Jag fick en skiva (Miss Li) som jag önskat mig men den ska jag spara till bilen, när jag ska jobba på... torsdag tror jag.

Fast tro inte att jag är ledig. Jag arbetar hemma också.

Jag har bara ätit rester av julmaten, men det är rätt OK. All sill är slut tror jag, men det finns lite annat. Ja, jag hör er, ni gillar inte sill. Utom T som i alla fall tydligen kan äta det. L och A (mina familjemedlemmar) äter i stort sett bara skinka och några saker till, men jag tycker om det mesta. Gärna en snaps eller två men bara för att det är jul.

Denna jul har varit trevlig, även om det har varit lite bråk med A. Jag är kanske knäpp men jag tycker att barn måste uppfostras även om dom vet vad som rätt ska det göras också. Varför skall bara de vuxna göra allt skitjobb?

Ha det gott.

Kommentarer
Postat av: Mingla

hejsan. trevligt att du brukar läsa min blogg :). Jo så mycket vet jag att man måste ha en företagsidé, ekonomisk plan o.s.v Har läst företagsekonomi på gymnasiet men tyvärr så kommer man inte ihåg så mycket :/. Om man vill köpa in t.ex. smycken hur fungerar det då?

2007-12-25 @ 21:05:25
URL: http://fuckmingla.blogg.se
Postat av: Mats

Svar till Mingla: Det gäller att hitta en leverantör, troligen när det gäller smycken så är det Kina (eller något annat land i Asien/Afrika) som har billiga saker. Du måste tänka på:
1) Priset ska vara rätt (frakt tillkommer)
2) Det ska vara något som "inte alla andra har"
3) Du måste kunna betala första leveransen
4) Du måste ha en idé som hur det ska säljas

Hitta först 1 och 2 och testa med typ kompisar om det kan vara intressant. För att det ska kunna bli förtjänst måste du också göra ett viss pålägg efter att vara och frakt är betald, minst 50% iaf.
mvh Mats

2007-12-26 @ 12:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0