Julmenintealltidkul

Ibland glömmer man att julen kan vara jobbig. Jag tänker nu inte på alla som svälter eller alla som är ensamma för dom har det också jobbigt.

På senaste tiden har jag läst många bloggar av tjejer (alltid tjejer) med åtstörningsproblem. När alla andra vräker i sig julmaten har dom också lite extra problem. För det finns mycket som de vill äta, men det innehåller ju förstås kalorier.

Hur blir det så?  Från början tror jag att det är utseendet. Dom vill vara smala.  För sig själv, pojkar och idealet.
Sedan går det åt helvete och maten blir deras hela värld. Vännerna försvinner, några pojkvänner syns inte till och inte heller ringer modebranschens agenter.

Kvar är bara åtstörningen.

Jag tror alltid att jag kan lösa alla problem. Det som är omöjligt tar bara lite längre tid.

Hur har ni gjort som kommit ur problemet? Eller kommer man nånsin riktigt ifrån det. Måste man alltid vara på sin vakt och kontrollera sina tankar. Risken är att det är så och att det är så djupt inrotat i hjärnan. Jag ger inte upp med att stötta och hjälpa om det kan vara till någon nytta. Ge inte upp du heller.

Kommentarer
Postat av: Maya

Klart man kan komma ifrån det!
Det gäller bara att bestämma sig- "skära sig på glasbitarna", vilket jag personligen gör nu, jag förblöder.
Men när man väl har bytt sida så är man där- och kämpar med alla ens vänner,familj,släkt som också hjälper en.

2007-12-27 @ 08:14:09
URL: http://mayahitodit.blogg.se
Postat av: mathilda

Tack,tack för kommentaren!
Jag kämpar och jag vet att det kommer ta tid..men någongång ska man ju klara det!

2007-12-27 @ 11:53:52
URL: http://hoflingan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0