Lite julafton

Lilla är det idag. Vi ska fira den med barnen (som är i diverse åldrar, den yngsta är 15). Igår fick jag telefon från min syster som vart inlagd på sjukhus i Huddinge tror jag. Hon har någon typ tumör men det behöver inte vara cancer. Vi får vänta och se - men ingen rolig jul för dom.

Jag har löst T:s blogg och svarat och svarat på hennes svar. Jag tror det går bra för henne fast det kommer att ta lång tid. Det är sånt som vi vanliga ätare inte begriper - att det kan vara svårt att ta en tugga av något som man tycker är jättegott egentligen. Men hon verkar positiv inför nästa år och det är bara att hoppas att hon klarar upp det också. Jag ska försöka att fortsätta "prata" med henne och dom andra om dom vill. Jag vill naturligtvis inte verka efterhängsen heller, men det känns som om dom behöver mig (eller någon).

Jag har mest julstädat. A (femtonåringen) har städat sitt rum i fjorton dagar och nu är det nästan färdigt ... fast jag tror jag får hjälpa henne med det sista för annars blir det nog aldrig klart. Tänk vad jobbigt det kan vara, att ha föräldrar som tvingar en att städa FLERA gånger om året (cirka 2).

Våra hästar mår bra, vi har sex stycken hemma nu. Och jag mår bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0