Okej då, den här gången...

Jag har antagit en utmaning. Första gången. Det är Anna  som utmanat.

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan i slutet av december förra året

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?
Hade bara läst någon enstaka och hade väl egentligen ingen aning om nånting...

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Min egen? Antagligen eftersom jag fortsatte.

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag vill absolut inte läsa dom igen. Jag läser aldrig mina gamla inlägg. Man måste se framåt haha

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Cirka 25, jag läser inte alla inlägg, men tittar in när dom uppdateras

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex.
Endast dagboksbloggar

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
Jag läser nog egentligen inte bloggar för att jag tycker om bloggen utan mer för att jag kommit att tycka om eller vara intresserad av personen som skriver?

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Se ovan. Jag tycker egentligen inte att någon är lik mig ... (tur för dom haha)

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Dom har inte berättat för mig vad dom tycker. Jo Camilla (min sons flickvän) tycker jag ska fortsätta.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Tror att dom skulle tycka det om dom läste det.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
Jag tänker inte i dom termerna. Jag skriver om det jag tänker för stunden.

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
Jag skulle aldrig skriva något som kunde skada en annan person.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Inte alls.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja, absolut.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja, Alma. Och jag hoppas få möjlighet att träffa fler.

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nej inte att blogga men kanske att läsa andras bloggar.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
Kanske inte sårad men konfunderad. Försöker ta kritik på ett positivt sätt och respektera även anonyma kommentarer.

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej egentligen inte.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det är alldeles för roligt och tar därför mycket tid.

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
Jag vet inte faktiskt. Hoppas att jag gör det.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Påverkar man varandra så borde det på sikt påverka kulturen. Kanske inte mycket, men ändå. Ja.

22. Avslutningsvis: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag har fått nya vänner och tagit mig mer tid till avkoppling.

Ja det var det. Förresten så har jag väldigt mycket att göra just nu - bara så ni vet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jobba inte ihjäl dig...

2008-04-30 @ 12:16:00
URL: http://sofiejagar.blogg,se
Postat av: L

Tack för dina kloka råd. Får se om jag väljer det där med spaden eller gör allt på en gång . Ha en trevlig valborg !

2008-04-30 @ 13:54:31
URL: http://livnnea.blogg.se
Postat av: Nilla

Ha en bra valborg..själv så jobbar jag i baren hela kvällen så man lär ju vara bra tröttt i morrn...

2008-04-30 @ 13:56:39
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Trevlig Valborg!

2008-04-30 @ 16:51:47
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Nikki

p16...

Haha, Ngt spec du syftar på då tro...?!

jobba inte ihjäl dig, du ska leva länge ;)

2008-05-07 @ 10:15:35
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0