Julstämning

Nu så här i julklappstider är ju trender inom modet viktiga. Jag har tänkt att önska mig en ny mössa i julklapp och jag behöver lite tips om moderiktiga huvudbonader. Vissa kommer nog att anse att tomteluva passar mig bäst, men tänk på att det är kallt ute ibland! Jag vill inte frysa...

Förr i tiden - alltså ni vet då innan internet fanns - var modet enklare. Man behövde bara försöka se ut som alla andra så blev man accepterad. Eller i alla fall inte mobbad för mer än tandställningen och att man inte vågade slåss.

Nu är det svårare. Nu är modet ungefär som politiken, man ska tycka som alla andra men ändå ha en egen åsikt....

Kläderna ska visa vem man är, hur gammal man är, vilken grupp man tillhör och man ska absolut se ut nästan som någon annan men ändå inte. Helst "nästan men ändå inte" som en modell eller nån annan tv-stjärna.

Pengar är inget problem. Kläder får ju kosta hur mycket som helst. Och jag är beredd att låna ut till dem som ska handla. Hjälp mig nu, vilken mössa ska jag önska mig för att se ut som en bonde som söker fru fast jag redan har en. Fru alltså.

Ni kan ju passa på och skicka med er önskelista ifall det blir en tomteluva i alla fall :)
kram

Kommentarer
Postat av: K

Behöver ingen tomte... Passa dig.. Du kanske inte får några julklappar! ;)

2008-12-13 @ 17:52:55
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: K

då får du ju fixa dina egen julklappar då...

2008-12-13 @ 18:04:27
Postat av: Nilla

hmm jösses det kanske funkar som du säger ..

Jag har ju alltid gått min väg aldrig brytt mej om vad andra tycker snarare köpt det mest e ute bara för att jävlas..

En mössa som man inte fryser i ..jag vet men vet inte om man ska säga namnet högt..ha ha i norrland som min pappa alltid sagt - Mössan som man inte fryser i ,jo då måste du köpa en riktigt Björnfitta mössa...så heter den i folkmun uppåt ...undrar vad den heter neråt..du vet mössa med riktigt skinn/päls ..inte snygg men jätte braha det bra

2008-12-13 @ 19:08:19
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ha ha jag menar ju längs mälaren

2008-12-13 @ 20:15:29
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: S

Du har ordet Mats!

Tack för kommentaren, det gav ett litet leende en kväll som denna.

Postat av: S

En relativt löst stickad mössa är både varm och även snygg.

Postat av: stars in heaven

Haha of course ;P

2008-12-14 @ 00:15:46
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: S

Jag har läst runt lite på din blogg nu rätt länge. Jag funderar på hur kan du vara så engagerad i så mycket? Hur kan du ha så mycket ork till det? Varför så engagerad i folk med ätstörningar?

Jag gillade delen med gästbloggare faktiskt riktigt mycket och du skriver riktigt kloka saker också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0