Gäst: Fanny - crash-night, Iris, livet och känslor

Dagens gästbloggare är Fanny från Lund som enligt henne själv är Jason Diakité (alias TIMBUKTU) största fan. När jag läste detta inlägg på Fanny's blogg frågade jag om jag fick köra en repris, eftersom jag tyckte det var bra. Hoppas ni också finner det läsvärt. Fanny hittar ni också bland mina länkar.image59

Det är en sömnlös natt inatt. Jag kan inte sova och tänkte bara sätta på datorn för att ladda min Ipod, men såklart fastnade jag lite här. Sitter med min lap-top i sängen och göttar mig men ögonlocken håller på att somna. Jag har varit hos Iris, en vän och spelat TV-spel, fyfan vad roligt det är!! Och tatt en snus och känt mig sjukt lugn, haha. Låter väldigt mycket som en kill-grej. Jag lovar att det är soft att bara få byta roll sådär lite. Nu menar jag inte bli en kille men köra lite annat här i vardagen och testa nya grejer! Jag och Iris styrde upp lite mat, pasta med tomatsås, det är ju gott och lätt, sen gjorde vi fruktsallad, med vitchoklad smält, hallon och det var muuumsigt! Så mätt jag blev. GOSH! men det var gott det med.

Jag har funderat på en grej nu hela veckan. När det gäller plaseboeffekt eller vad det heter. Typ när man tror att något ska hända av en viss sak,--> Tex att man blir full av alkohol.
Det var en kväll som jag och Iris var på Mejeriet, hon gav mig en snus för att lugna ner mig lite. Jag var helspänd för att Timbuktu skulle spela och allt. Jag kände mig sjukt yr efter 10 min ungefär och hon sa att man kunde spotta ut snusen efter 15 minuter ungefär om man vill. Så spottade jag ju såklart ut snusen jag var ju yr, så sa hon sen:"Det var ingen nikotin i den". Jag blev sjukt generad och började skratta som fan.
Tänk er.
Det var som jag hade inbillat mig.

Ett annat exempel, du får drinkar på en bar, under en hel kväll och du och dina kompisar bara roar er och så blir ni ju såklart sjukt fulla för ni får alla dom drinkarna gratis.
Nästa dag säger bartendern:"Det var ingen akolhol i dom där ni fick igår".
ASSÅ FÖRSTÅR NI VAD JAG VILL KOMMA FRAM TILL?!

Att du inbillar dig att du är tjock, så blir du tjock.
Tror du att du kommer misslyckas med en grej, så misslyckas du.
Tror du att du blir smal av att bara dricka massa vatten, så kollar du i spegeln, hm. Ja, man blir nog smal.

Säger du tvärtom. Flippar du en negativ grej till en positiv så går allt lättare mina vänner.
Jag är så sjuuukt snygg, jag duger som jag är, --> SÅ GÖR DU DET!

Så egentligen kan man inbilla sig allt. Jag kan bli yr på en nikotinfri snus och folk kan bli fulla på alkoholfria drycker.
Det är inte sant. Asså hör ni.
Det funkar ju faktiskt så!!

Hoppas ni lär något av mitt inlägg och förstår att vi inte kan fortsätta som vi gör.
Vi måste uppskatta vad vi har innan det är försent.
Och alla ni som tycker ni är tjocka. NI ÄR INTE TJOCKA.
Det är er hjärna som inbillar er det ju!
Det är ni ju inte. Säg tvärtom:"Jag är smal, alla andra tycker ju det"
... Hm..
Det finns logik i det jag säger. Det kan ni inte tycka annat om.
Så sjukt peppad jag blir av det här.
Det känns som en vändpunkt i mitt liv. Hoppas jag kan hjälpa er på traven.
Jag säger inte att det är lätt. Men den dagen ni kommer på dethär så ska jag lova er att ni kommer lyckas bara ni VILL, KAN, OCH TROR PÅ DET!

Tack för mig ! PEACE AND LOVE

FORTSÄTT, FORTSÄTTA!!!
/ Fanny.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Väldigt bra skrivet Fanny! Kan inte annat än hålla med. Jag dricker inte alkhol men jag kan låtsas att jag gör det och ha lika kul ändå :P Men allvarligt talat när man tänker positivt så blir det så, jag har provat :)

2008-02-09 @ 23:26:40
URL: http://tungviktaren.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Jo det kommer jag nog ganska säkert att göra.
Tack för stödet!
Kram

2008-02-09 @ 23:42:58
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Maria

Får väl försöka det.

2008-02-10 @ 14:57:42
Postat av: Pialotta

Positiva tankar är alltid bra.. tänk om fler förstod det:-) Bra skrivit.
Tjingeling

2008-02-10 @ 18:30:16
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Fanny

Åh, tack för alla kommentarer! Kika gärna in i min blogg och fortsätt läs! kanske att ni vågar vända det negativa en dag. Kommentera gärna om ni hittar något läsvärt! Det uppskattas. Har inte så många läsare!

TACK FÖR MIG!
Och tack mats för du tyckte dethär var bra skrivet!!

2008-02-10 @ 22:08:48
URL: http://beautifulflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0