Hur ska jag göra?

Godmorgon lördag. Tänkte höra en sak med mina läsare. Jag har berättat om min blogg för mina barn (och dom läser den nog ibland) och sagt till Lena att jag skriver en internet-dagbok, för jag tror inte hon vet vad blogg är. Senast jag sa nåt om det och frågade om hon ville läsa den så var hennes kommentar ungefär "nej men om du hellre gör det än pratar med mig" eller nåt sådant.

Men alltså så är det ju inte riktigt. Vi pratar (men kanske för lite?) och vi brukar spela kort se på TV, hålla på med hästar och annat, men jag har ändå undrat om jag ska tvinga henne att läsa den - eftersom, ja jag vet inte riktigt. Hon har ju massor av vänner som är killar så det är inte det att jag inte kan vara vän med tjejer - men det känns ändå som om jag gör fel? Hon blir säkert svartsjuk om jag börjar prata om vänner som är tjejer, det vet jag nästan. Och det behöver hon inte vara men hon blir nog det ändå!

Jag vill ju inte sluta med att blogga. (Det ska jag väl inte? Säg nej!)

Hur ska jag förklara då? Tips eller frågor, please!

Kommentarer
Postat av: allicen

Du ska inte sluta blogga!!

2008-02-23 @ 09:34:59
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Annsingen

Klart du inte ska sluta blogga! Nog förstår hon du kan ha vänner som är tjejer??? Så pass trygg är hon nog...Håkan diskuterar som så att vill han läsa så kan han och vill han inte låter han bli..men svartsjuk för jag pratar med andra män?? Nääääää...Han vill nog helst slippa läsa pga han vet hur jag är och att jag skriver på samma sätt så det blir lite pinsamt ibland*S*
Att bero på min färgnning så JA är nöjd med frisyren men vill färga för MIN skull...det där inlägget trodde jag dom som kände mej skulle ta på det vis det var meningen...skämtsamt! Han behöver naturligtvis inte fantiera om andra,han har den bästa:))

2008-02-23 @ 09:55:47
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Sofie

Nej nej nej, sluta inte blogga! (speciellt inte när du har ett så roligt bloggnamn :P)

Du vet väl att ju mer svartsjuk en person är(behöver ju inte gå till en överdrift..) , desto starkare är kärleken ;)
--
Jag skall till Danmark, Lalandia mån-fre. ;D
Ha en bra lördag!! kramkram

2008-02-23 @ 10:30:12
URL: http://sofiejagar.blogg.se
Postat av: Sofie

;) Jag har aldrig varit där men hoppas att det blir toppen, har ju hört en massa om stället och äventyrsbadet längtar jag som f-n till ;-) haha!

2008-02-23 @ 10:42:46
URL: http://sofiejagar.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag tror inte att hon blir avundsjuk för att du pratar om dina tjejkompisar. Jag tror istället att hon kanske känner sig lite utanför. Du och dina tjejkompisar här umgås ju som i en helt annan värld, som hon inte kan så mycket om (då hon knappt vet vad en blogg är). Då blir det ju lite jobbigt för henne att gå in och läsa dina inlägg, när hon vet att hon inte "hör hemma" i den världen.

Typ som när flera av ens vänner är intresserade av fotboll och tar med en på matcher, men eftersom man inte är så insatt i det eller ens har spelat fotboll själv så känner man sig riktigt dum när man inte förstår något av deras snack om "den senaste matchen".

Du kanske kan visa henne hur man startar en blogg istället? Då blir det ju inte som att hon står utanför och tittar in, utan att hon själv blir en del av bloggosfären.

2008-02-23 @ 11:31:28
Postat av: Mats

Sandra: Mycket bra förslag och du har nog väldigt rätt i det du säger! Tack!!

2008-02-23 @ 11:44:24
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Anonym

sluta inte blogga + nej jag känner inte henne ;/

2008-02-23 @ 12:00:31
Postat av: alma

Jag misstänker att hon önskar att det var henne du öppnade dej för med dina tankar?

2008-02-23 @ 12:02:49
Postat av: Camilla

Nej du ska inte sluta blogga men bjud in henne att läsa och kanske starta en egen blogg så förstår hon kanske att det inte är något farligt. Det är också okej att ha något som man inte delar med sin partner. Om man vet allt om varandra från första början så finns där ju inget nytt att upptäcka. Men sluta aldrig prata och lyssna, det är det jag menar med mitt inlägg när kommunikationen inte blir bemött utan går i två riktningar.

2008-02-23 @ 12:06:29
URL: http://tungviktaren.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack!

2008-02-23 @ 12:49:00
URL: http://fuckfriday.blogg.se
Postat av: Annsingen

Ja han har syndast så mycket så mycket:))

2008-02-23 @ 13:25:09
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Ewa

Sluta inte blogga!

Om Lena upplever det som att du hellre bloggar än är med henne, så får du väl införa begränsningar. Jag bloggar för att jag har ett behov av att uttrycka mig i skrift och har en skrivklåda. Min gubbe Pär läser alltid min blog och har en egen och det har vår dotter oxå.

Såvida man talar om att man bloggar, så är det ju inget i bloggen som blir direkt hemligt. Dessutom tycker jag om gensvaret från de som inte är känslomässigt involverade med mig för objektivitetens skull.

2008-02-23 @ 13:57:55
URL: http://fundringar.bloggagratis.se
Postat av: sara

berätta för henne att din blogg glädjer många. att du sprider små glädjeämnen till andra som inte har det så bra.. andra som inte har en underbar fru, hästar, barn.. vi som behöver något att kämpa för. hälsa henne att (iaf jag) mår bra av att läsa din blogg och behöver det i fortsättningen också. hoppas min mail kommer med denna gången.
kram.

[email protected]

2008-02-23 @ 15:44:59
Postat av: Pialotta

Visst det där du skriver om kan vara väldigt känsligt för sin partner.. speciellt om inte vederbörande har en aning om vad/hur och vilka som man "talar" med i bloggvärlden. Du skriver mycket om unga tjejer som har olika känsliga sidor och problem som ätstörningar..
Jag vet inte.. trodde du berättat det där för henne innan.. Är hon som min man inte alls intresserad av datorvärlden och att skriva, så kanske det där är lite känsligt för henne att du håller på..
Min man bryr sig inte.. det här är mitt liv och jag bara älskar att skriva.. berättar mycket om min blogg och vad jag skrivit och likaså om alla kommentarer jag får.. Han har även kollat ibland för att tycka till om en del av mina bloggblad.
Visst har jag oxså både kill och tjebloggvänner och det är så kul att få olika synpunkter på inlägg..
Jag tycker inte du ska sluta blogga så där, men försök din Lena att läsa lite i din blogg så hon inte får misstankar om dig.. du vet det finns faktiskt många som är svartsjuka och de har kanske anledning:-)
Min syn på saken.. Tjingeling

2008-02-23 @ 18:37:50
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Nej sluta inte blogga!
Kram

2008-02-23 @ 19:44:43
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: åse

jag tycker inte heller du ska sluta blogga. har aldrig kommenterat förut, men jag tittar in här då och då och gillar det du skriver. keep it up!

2008-02-24 @ 03:02:20
URL: http://aasemaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0