Motivationen

När jag läste Mathildas blogg så kände jag en sak. Hon har ju råkat ut för en olycka och gått igenom tre operationer med sitt knä och väntar troligen på en fjärde. Hon har problem att få hjälp med behandling för andra problem. Hon har verkligen rätt att sakna sitt tidigare liv.

Jag skulle kunna sakna mitt tidigare liv för att jag var yngre då, andra skulle kanske önska att de inte gjort vissa beslut som de nu ångrar och så, men tiden kan ju inte vridas tillbaka.

Varför inte tänka ett steg vidare. Allt du saknar kan du inte få tillbaka, men du vänder tankarna framåt så finns det saker att göra. Tankar att tänka. Att sakna är en motivation. Ta tillbaka det du vill ha. Gör det du kan!

Sitt inte fast i en gammal dröm. Skapa dig en ny! Och gör en plan för framtiden.
Kram.

 Jag lånade bilden av Mathilda och Zoey för den är så fin.

Kommentarer
Postat av: emma

med dem orden fick du troligtvis iväg mig till skolan idag ;)

2008-02-13 @ 08:13:54
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: Mats

Emma. Bra. Jag säger som Astrid Lindgren. Kan jag bara göra en person gladare så har jag åstadkommit något (eller nåt sånt).

2008-02-13 @ 08:30:02
Postat av: Annsingen

Haha ja mamma o pappa kanske har den kvar:))

2008-02-13 @ 08:35:17
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: alma

visst är dt surt när livet visar sin baksida... fast jag tror att allt har en mening?kanske har hon gagnat något annat genom sitt knä? vem vet, men visst är dt synd. man får njuta av livet varje dag, man vet inte vad man har förrän man mist dt?

2008-02-13 @ 09:44:55
Postat av: Camilla

De erfarenheter man har fått kan man ju alltid använda till att skapa något nytt, det är så sant det du skriver.

2008-02-13 @ 10:31:38
URL: http://tungviktaren.blogg.se
Postat av: emma

jovisst skånskan gjorde kanske tricket hela vägen dit (hit) kom jag lagom till en produktiv 2,5 timmars håltimme....mmmm.... (förutom att jag tycker om måndagar så avskyr jag håltimmar)

2008-02-13 @ 10:35:52
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: friday

hejhej friday här.. ville bara att du skulle få veta att jag "lever". Tack för all hjälp

2008-02-13 @ 12:45:15
Postat av: Chattis

Höhö, bitchig på ett bra sätt. Man märker att du har lite fler år på nacken när du kan uttrycka dej så diplomatiskt :)

Du har förresten SÅ rätt i det du skriver. Men sen kan det ju gå andra vägen också, att man bara ser framåt och inte lever i nuet. Typ "sen när" något händer i framtiden så blir allt bra.

2008-02-13 @ 13:31:38
URL: http://chytten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0