Är du värdefull?

Lyssna inte på spöket i ditt huvud som säger att man måste vara smal för att vara fin. Att man måste vara smal för att vara glad. Att man måste vara smal för att bli lycklig.

För DET ÄR INTE SANT.

Vad behövs det för att vara lycklig då?

Alla behöver kärlek. Alla behöver älska någon. Om du ger av kärlek (nu menar jag inte sex) till andra så kan du få uppskattning tillbaka, men ännu viktigare:

Om DU GER är du VÄRDEFULL för andra.



Att betyda någonting för någon annan ÄR KÄRLEK

Man behöver inte vara SMAL för att älska.

Tänk på detta. DU ÄR VÄRDEFULL om du gör något med ditt liv.


Kommentarer
Postat av: carolina

sanna ord! nej, jag kämpar på, men trodde aldrig att det skulle kännas såhär... livet tar sig annorlunda vändningar ibland.. :S

2008-01-01 @ 17:23:03
URL: http://annacarolinas.blogg.se
Postat av: .oOo.

ah ja vet. mammor e goa ibland! haha.

ne men asså. på ett sätt kan ja bli så arg å frustrerad på att hon ska "tvinga" i mig mat å så. men samtidigt e jag ändå glad att hon bryr sig. jag vet väl ändå att hon bara vill mitt bästa. så dt känns bra att hon vill hjälpa mig. för dt lär behövas!! å jag ska inte ljuga om maten mer, jag ska verkligen försöka å äta. å går dt inte så ska ja säga dt!:)
kraam

2008-01-02 @ 18:11:14
URL: http://flickanispegelbilden.blogg.se
Postat av: Rebecca

För att förstå att man är värdefull måste man få någon form av bekräftelse från omvärlden. Så är det i alla fall för mig. Därför är det så viktigt att visa kärlek och omtanke till ALLA.

2008-01-03 @ 16:49:53
URL: http://bleckisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0