Killar kan kanske?

Ibland får jag kommentarer som: kul och se att killar också kan skriva om ...

Jag har ju märkt att det är mest tjejer som bloggar på blogg.se men beror det på att killar inte kan? 

Naturligtvis inte! 

Många skriver för att dom mår dåligt. Jag tror att betydligt fler tjejer gör det och killarna har fler andra sätt att reagera. Dom kanske slåss, antingen på riktigt eller med dataspel. Eller så har dom kanske inte vanan att skriva om sina problem, vilket annars är ett bra sätt att rensa hjärnan och få utlopp för nånting.

Dom som skriver av andra anledningar då? Här finns nog båda könen (eller fler) representerade. Jag tror att många killar känner att det är omanligt att skriva. Och vem vill inte vara macho?

Eller kan dom inte stava?

image35

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det känns som att bloggande har blivit mer "inne" för tjejer än killar. Killar har ju Alex Schulman att se upp till, men vem mer? Tjejer har diverse modebloggare och chicklitt-aktiga textförfattare att se upp till och inspireras av. Då får man ju upp ögonen för blogg som uttryckssätt, även om man väljer att uttrycka helt andra grejer :)

Och killar uttrycker ju också sina känslor i text! Blogg verkar inte vara så vanligt än, men det finns ju många bra manliga journalister och författare och musiker som får ut sina känslor på i princip samma sätt som ni på blogg.se

2008-01-11 @ 13:59:32
Postat av: Mats

Vem mer? Jonas Gardell är bra tycker jag, om han nu räknas... Tack Sandra för dina åsikter!

2008-01-11 @ 14:14:22
Postat av: Sandra

Åh, han är bra! Tänkte nog mer på de som är kända för sina bloggar snarare än något annat. Jonas känns mer som någon som inspirerar till annat författande och skapande, men så har jag ju inte läst hans eventuella blogg heller. Har han någon?

Har egentligen stora luckor vad gäller manliga bloggare överhuvudtaget. Har hört om en del, men de bloggare som syns och hörs mest i de kretsar och sidor jag släntrar runt bland är tjejer.

2008-01-11 @ 14:27:48
Postat av: Mats

Du kan hitta hans dagbok på http://www.jonasgardell.se

2008-01-11 @ 14:36:36
Postat av: Anonym

tror bara att grabbar mest snackar sinsemellan om känslor plus att de helt enkelt inte orkar just SKRIVA. Handlar nog mest om att vi använder våra hjärnhalvor olika och med detta kanske just finner det roligt att skriva, precis som många tjejer nu håller på med scrapbooking, något som min gubbe tycker är fint men sjukt tråkigt att göra själv haha!

2008-01-11 @ 19:46:08
URL: http://almakakasi.blogg.se
Postat av: Nicklas

Killar verkar inte blogga om sina känslor så vitt av de bloggar jag läser. De jag läser bloggar främst om politik och andra nördiga grejer.

Nedan så ser ni några av dem.

www.jinge.se
Det Progressiva USA
Oscar Swartz

2008-01-12 @ 21:38:45
URL: http://nicklasblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0