Kvällsmat

image38

Lena är borta och jag ska ge hästarna kvällsmat. Hästar äter större delen av dagen och natten om det bara finns något att tugga på. Dessutom dricker dom kopiösa mängder med vatten.

Dom ska få hö och vatten nu (dom har redan ätit middag...) och sedan släcker vi och säger godnatt.

Igår var första dagen som våra föl fick vara ute i en egen hage med mammorna i hagen intill. Innan dess har vi hållt på en dryg vecka att ta ut dom varannan dag.

Det gick bra. Inga nedsprungna staket att laga, än så länge. Jag tror det beror på att jag pratar snällt med dom varje dag. Vad tycker du om hästar?

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Jasså du/ni har hästar oxså på din gård .. jag ser att en mer tidsödande läsning här behövs:-)
Hästprat snackas det ofta, då min dotter med familj eller man kan nog säga det är barnbarnet som är ägare till Wiktor ..
Jag hör, men det går in och ut i öronen då jag aldrig varit speciellt insatt i de där djuren och all deras skötsel.. som jag vet är det väldigt tidsprövande ..
Finns så stora intressen för ungdomarna så är det jättebra, för tonåren är tuff att vandra i:-)
Ha de gott..

2008-01-12 @ 19:09:14
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Blue

Jag tycker om hästar... har tre själv som är för små för att göras nåt vettigt med än.. mer än klippa gräsmattan... haha

2008-01-15 @ 00:50:00
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0