Vad tycker du?

En lite svårare fråga då. Det har varit mycket diskussionen om vad som är våldtäkt. Som lagarna är måste tjejen säga nej men det tycker jag är fel.

Man ska väl inte ha sex om inte båda är med på det? Tänk om man inte kan/vågar säga nej.

Vart går gränsen tycker du? Jag börjar med några lätta nej.
Är du under 18 år så blunda NU (eller visa din falska leg för datorn!)

Är det OK för en kille att kasta sig över dig om:

1) Du låter en kille följa med hem
2) Du har "lovat" att ha sex med en kille /typ sagt det eller skrivit det/
3) Du kysser honom och låter honom "ta på dig"
4) Ni har haft sex tidigare
5) Ni sover i samma säng och du klappar honom på kinden
6) Ni bor ihop och hade sex igår
7) Du säger ja men ångrar dig sedan och säger nej
8) Du ångrar dig och säger nej när ni redan har "börjat"

Vart går gränsen tycker du?

Jag tycker att det är våldtäkt i alla fallen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ALDRIG okej för killen o"taför sig" oavsett läge, däremot har jag en f.d. vännina som ständigt gav signaler till grabbarna och t.o.m. hängde me dem hem bara för att strax innan faderallan säga nej tack, vända ryggen till och somna. Maktkamp det där.. Och riskabelt. Taskigt tycker jag,det är som en oskriven lag om man hänger med hem till ngn och man har hånglat hela kvällen om inte man gör det klart för personen att man inte vill gå längre. Inte shysst o reta opp någon sådär o sen skita i det. Har själv varit med om liknande och sur blev man haha! Men som sagt - det är ALDRIG ok med våldtäckt. Men dagens lagar är helt skruvade. Man kan t.o.m. ha bildbevis på´t och ändå "håller det inte" i rätten.

2008-01-14 @ 09:50:22
URL: http://almakakasi.blogg.se
Postat av: Mats

Det var visst en fråga som inte många ville svara på. Jag tänkte annars ställa en följdfråga: Om det nu händer ändå, vad gör du? Går/ringer till polisen? Tänker att var kanske ditt eget fel?

2008-01-14 @ 16:37:10
Postat av: victoria

det är inte okej någon av gångerna. det är aldrig okej!!

2008-01-15 @ 12:36:49
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

det är inte OK någon av gångerna!

2008-01-15 @ 20:08:31
URL: http://hemmafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0