Kontroll

Jag ska berätta om när jag var chef. Jag har ju varit det haha. I mina företag inom grossistbranschen i snittbommor så hade jag som mest 45 anställda utspridda lite överallt i landet. Hur bär man sig åt för att ha kontroll på allting när man är chef? Hur vet man att alla småsaker fungerar?

Svaret är att man kan inte det själv. Man får lära sig att ta hjälp av andra, delegera arbetet som det heter, och dessutom får man låta bli att bry sig om alla detaljer. Annars kommer man aldrig vidare. Man måste se helheten.

Här tror jag att man kan dra paralleller till sitt eget liv. Det är inte detaljerna som avgör om det går bra utan helheten. Om man hänger upp sig på detaljer så missar man så mycket annat som är viktigare.
Kram

Kommentarer
Postat av: Magda

usch det låter itne kul att vara chef men rätt har du :)

2008-06-04 @ 20:06:09
URL: http://killmissamerica.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad du är förnuftig hela tiden. Hur kommer det sig att du inte är stadsminister?

2008-06-04 @ 23:54:40
URL: http://sofiejagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0