Fel i arvsmassan

Jag har upptäckt att jag har en gen som behöver lagas. Eller förnyas, bytas ut.

Ni märker det säkert även om ni inte känner mig. Jag vill inte att vissa saker ska ändras. Jag är för bekvämlig på något sätt. Om någon frågar mig om jag ska åka med på en resa, då tänker jag: Nej det låter jobbigt.
Och så kommer jag på alla argument emot att resa. Jag måste jobba. Vaccineras? Har inte tid. Det blir för dyrt.

Hur kan man vara så negativ?

Och det värsta är kanske att det inte bara är resor. Jag kan vara likadan annars också. Precis som om hjärnan är förprogrammerad till vissa saker. Ska du med ut och ta en öl brukar Lena fråga ibland. Hjärnan svarar nej, för jag brukar inte gå ut och "ta en öl". Eftersom jag inte gillar öl.

Men ska man inte ha rätt att tänka innan man svarar? Kan man lära sig det?
Kram

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag har samma "fel": jag är för bekväm för att resa. För min del är jag känslig för stress och även om stressen (oftast) är positiv, så tar det på krafterna. Jag ska resa till Italien i slutet av april, men jag tvekar just pga stressen. Förresten så är det inget fel på oss - alla sorter behövs!

2008-03-02 @ 10:35:58
URL: http://fundringar.bloggagratis.se
Postat av: Camilla

Jag är också så fast för min del har det att göra med en rädsla för vad som är nytt. Vill man ändra på det är det väl bara att trotsa rädslan eller de negativa tankarna och göra något anorlunda för ibland är det faktiskt roligt.

2008-03-02 @ 13:15:46
URL: http://tungviktaren.blogg.se
Postat av: Anorexiamamma

Du kanske helt enkelt trivs hemma, det behöver ju inte vara fel. Värre vore det om du aldrig ville vara hemma. Men det är klart, nångång kanske det inte är fel med en öl ute.

2008-03-02 @ 22:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0