Tomt i skafferiet

När jag började blogga var under en tid när jag behövde skriva av mig. På samma sätt som många andra. Då hade jag en massa tankar och funderingar som behövde komma ut. Nu har jag i stället en trevlig kontakt med många av er genom era bloggar och min egen. Men det känns annorlunda nu.

Kanske är det lättare att skriva när man inte har några läsare eller när man inte "känner" dom som läser? Eller är det kanske så att jag nu måste ta mer hänsyn så jag inte skriver något som inte stämmer för alla. Är jag kanske lite mer rädd för att göra bort mig? Kanske tiden inte räcker till för att filosofera. Eller är det tomt i hjärnan?

Haha, jag får fundera på det.

Jag är en sån person som faller tillbaka på logiken snarare än känslor. Det är därför jag tänker som jag gör. Jag vill som alla andra vara bra på det jag gör och det har visat sig i hur jag levat mitt liv både vad gäller mitt arbete och med bridgespelet. Men med mitt bloggande är det annorlunda. Jag ska förklara.

Jag vill inte att min blogg ska bli uppmärksammad. Och det förvånar mig själv. Men jag tror det beror på att jag funnit en annan mening med att jag finns här, nämligen att finnas till för er som läser detta. Jag har nog tidigare trott att man har vänner för sin egen skull - för att man ska må bra. Men nu tror jag tvärtom att man mår bra för att man kan vara en god vän.

För det är väl en skillnad.
Kram

Kommentarer
Postat av: Titti

Jag började blogga när jag hade det jobbigt med sömnbrist, smöbarn odyl härhemma i höstas. Ett tag tog jag bort bloggen helt för jag var så nere. Började efter ett tag igen. Fick abstinens trodde jag men nu vet jag att det var bloggen som fick mig att orka vidare, fånigt kanske. men jag hade inte orkat om jag inte fått skriva av mig frustration och trötthet. Sen alla kommentarer som muntrade upp och fick mig att inse att jag inte var ensam!

2008-03-16 @ 16:09:51
URL: http://dagarimittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0