Ditt och datt

Idag har jag inte bara arbetat utan dessutom varit i Lund och hämtat min morbror på sjukhuset. Därefter åkte vi och tittade på det ställe där han ska bo, ett gruppboende för äldre. Han verkade tycka det var fint där och lyckades snabbt charma personalen. Så nästa vecka ska han flytta dit och i helgen får jag och några andra flytta hans möbler.

 

Mitt eget arbete går ju ut på att tillverka dataprogram för företag och sedan se tillatt dom fungerar även när jag inte är där, vilket inte är så lätt. Men det går ibland.

Lite samma sak är det med mina msn-kontakter! Jag är jätteglad att många vill prata med mig om sina bekymmer och om vardagliga saker. Jag kanske kan vara en bra vän, någon som orkar lyssna och en vuxen som bryr sig. Det är precis så det är. Ibland. Fast kanske inte alltid.

Det är roligt att prata och få nya vänner, men min önskan är att mina "kloka" råd och synpunkter ska leda till att jag inte "behövs" längre. Alltså i klartext, jag arbetar på att göra mig av med mina vänner!?

Nej - inte riktigt haha, men jag finns ju kvar om jag behövs. Eller nåt sånt. Äsch det går nog inte att förklara!
Kram och ha en trevlig kväll! Det är mycket spring i hagen...


Kommentarer
Postat av: Linda

SV: Bara att få en kommentar gör mycket.. distrarherar en lite.. tack!



2008-09-24 @ 20:18:40
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: K

Tack desamma. Behövde paus bara.

2008-09-25 @ 07:19:05
Postat av: Sofie

Photoshop är bäst vettdu! :p Ikväll skall jag bannemig inte vara social för 5 öre.. Uöps där sprack det direkt kom jag på... Skall ju på karaoke ikväll med ett gäng.. men det är ju inte förrens kl.22,23! ;) ha ha

Ha en bra dag!

2008-09-25 @ 08:14:41
URL: http://sofiejagar.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Hehe, Jag vet att du har rätt. För det har du!

Mitt liv är lika innehållslöst som en med inge liv.



Vad har hänt med designen din föresten? :O

Kram!

2008-09-25 @ 08:52:32
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Funderaren

Vänner behövs i både med- och motgångar såklart! Men kanske är behovet tydligast när saker inte går riktigt som man vill... kanske så du menar?



Tack för kommentaren förresten! Kramkram

2008-09-25 @ 09:45:45
URL: http://fundereri.blogspot.com
Postat av: Anna

Bra att det verkar ordna sig för din morbror! :)

2008-09-25 @ 22:17:01
URL: http://psyksyster.blogg.se/
Postat av: Anonym

det såg verkligen härligt ut med hästarna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0