Hey there!

Jag läste någonstans att uthållighet (tålamod?) är den bästa egenskapen man kan ha. Jag tror att det ligger en del i det, särskilt om man tänker på arbetslivet eller livet som vuxen. Förmågan att inte ge upp, att aldrig tappa sugen, är nog värd en hel del. Det säger jag bara för att jag har den egenskapen!

Fast allt handlar om kärlek? Allt som är viktigt. Kärlek är förstås också annorlunda när man blir äldre. För mig är kärlek att våga vara ärlig, att våga vara som jag är. Att våga säga inte bara bra saker. Att lita på att kärleken finns.

Kanske är det svårare innan man vet det?

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha ja -du har märkt det!! ;D

På tal om tålamod- våran idrottslärare säger att det är "vad livet består av", och det blir därefter. Alltså hur mycket tålamod man har.

Ha de´bra Mats!

2009-02-12 @ 20:54:43
URL: http://utanattfalla.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Tålamod är nog en av de bästa och en av de dummaste egenskaper man kan ha!



Kul so se ett inlägg igen! =)

2009-02-14 @ 11:12:07
Postat av: stars in heaven

Jo jag vet.

Men att det måste vara så förbannat svårt :( suck...

2009-02-14 @ 19:46:17
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Nilla

God morgon på dej...

Ja du tålamod är en dygd..he he

2009-02-18 @ 07:58:22
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Hallå lever du eller? Det är tomt utan dina inlägg, hehe kram

2009-02-22 @ 11:08:12
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Karin

:)

2009-02-27 @ 19:52:31
URL: http://engender.blogg.se/
Postat av: Karin

:)

2009-02-27 @ 19:52:35
URL: http://engender.blogg.se/
Postat av: Mamman

Du säger att " För mig är kärlek att våga vara ärlig, att våga vara som jag är. Att våga säga inte bara bra saker. Att lita på att kärleken finns.



Du har så sant i det du säger,och jag tror att när man vågar acceptera sig själv,som att vara ärlig mot andra och sig själv,inte känna sig mindre värd än andra och att lära sig älska sig själv som man är,då först är man redo att låta andra älska en

tillbaka,och kunna ta emot kärleken på rätt sätt.

Jag tror att de flesta har väldigt dålig självkänsla,men självfötroendet kan var hyfsat hos en del,men man kommer igenstans bara med det!

Man måste tro på sitt egna JAG...att jag duger som JAG är..

Jag vågar vara den jag faktist ÄR..

Jag behöver inte vara som dom andra tycker att JAG ska vara..

Är jag inte bra i "andras" ögon,så måsta jag välja VEMS liv lever jag? Är det mitt eller andras??



Jag duger ju faktist som jag är...nå mera måste man ju inte vara!



Om jag hade god självkänsla vågar jag satsa på det som är viktigt för MIG istället för att slösa energi på att hävda mig inför andra...Om jag hade god självkänsla vågar jag göra saker som jag är rädd för,eftersom jag vet att jag överlever även om jag skulle misslyckas.



Jag rekomenderar att man läser Mia Törnbloms bok

"Självkänsla nu!"



Tycker själv att den får mig att tänka och fundera över mitt "Jag" att vara och tro på mig själv...

Kramar

2009-03-05 @ 00:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0