Jag är bikiniklar???

Ibland retar man sig på reklam, eller rätt ofta faktiskt. Denna såg jag idag:

image114

Det handlar förstås om BMI och jag tycker inte om att det fokuseras så mycket på vikt och utseende i mediavärlden. Men man ska inte heller döma utan fakta så jag gick in på hemsidan för att kolla vad det handlar om. Jag blev lite överraskad av mängden av fakta men tyckte också att det fanns en del bra saker att lära sig.

Tror att många underskattar hur mycket kroppen förbränner bara genom att man gör ingenting.

Gjorde en test också och resultatet stämmer förvånansvärt bra haha:

Personlig utvärdering:
Du har både goda vanor och dåliga vanor. Du har en jämn blandning av dem, och skulle säkert behöva bli av med ett par av de dåliga.

Kost: Delar av dina kostvanor fungerar bra, men det finns också områden där du skulle må bra av att ändra dina vanor. Goda kostvanor ger energi och gör det lättare att hålla vikten.

Motion: Du rör dig regelbundet, men du skulle säkert må bra av att öka din motion. Regelbunden motion och träning ökar ditt välbefinnande och ger energi.

Välbefinnande:
Du har kloka sömnvanor, så håll fast i dem.

På vissa områden tyder allt på att du kan få ditt sociala liv att fungera bättre.

Du ser ut att vara bra på att undvika stress - och hantera den, om den trots allt skulle uppstå.

Du är uppenbarligen oftast på bra humör, vilket gör det lättare för dig att hantera motgångar.

Fast det där att jag rör mig regelbundet stämmer inte såå bra! Lite promenader men inte så ofta.
Nu hoppas jag att ni får en kanonhelg i det fina vädret.
Kram


Kommentarer
Postat av: Zanning

Hjälp vilken idiotisk reklam.

2008-04-26 @ 09:53:18
URL: http://zanning.blogg.se
Postat av: Magda

ja den där ja, usch det visar bara att dagens samhälle är ätstört

2008-04-26 @ 18:45:34
URL: http://killmissamerica.blogg.se
Postat av: Kakao12399

Länk till test?

2008-05-11 @ 16:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0