Fallgran

Precis när jag satt och skrev ett svar på en blogg, föll granen i golvet. Hur ska man tolka det. Min första impuls var att välja Ångraknappen - en klarare signal har man väl aldrig fått.

Jag kunde ändå inte skriva hela sanningen. Och ingen vill veta den. Och det finns ändå inget bra domlevdelyckliga slut på den sagan. Jag har säkert bara förstört en massa - men jag kan inte vara bara tyst.

Jag har inte tänkt på det, men jag är ofta egoist även när jag är omtänksam mot andra. Eller är det som man säger: behandla andra som du vill bli behandlad själv. Ja, men vad är skillnaden? Obefintlig eller minimal.

Nu är det försent, jag har ställt upp granen och tryckt på Skickaknappen.

Avrättningen sker privat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0