Vuxenvärldar

Hur är det egentligen? Föräldrar, vuxna och barn, ungdomar.

Vuxna ska bry sig om men inte lägga sig i. Vuxna ska veta men inte fråga. Vill barn ha hjälp säger dom till... Eller?

Jo, det gör dom kanske ibland, men inte alltid. Det är svårt att be om hjälp, särskilt när man är i begrepp att snart bli vuxen själv och tycker att man borde kunna lösa sina egna problem.

Jag tycker vuxna ska visa respekt. Men det går inte att respektera lögner och undanflykter. Och jag har själv varit ung haha och vet att man inte vill berätta allt.

Ja - det blir väl inte bättre, men jag tror det sämsta vore om vi gav upp. Vi som är vuxna måste få vara det och ni som ännu inte är det får ta den smällen....

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej.. jag hittade din blogg via en annan, hoppas du inte misstycker.

Jag letar lite efter bloggare som bloggar om hur det är att leva med en psykiskt instabilitet/diagnos så jag kan lägga upp länken på vår psykiatrisida. Passar din blogg in där?

Kolla gärna in sidan och kommentera om du vill vara en del av den! Om inte så får du ändå gärna komma in och titta :)

Kramar från psykos

2008-08-10 @ 13:22:07
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Maya

Ja, det är dom säkert - inga nya låtar iaf! :P

2008-08-10 @ 13:52:59
URL: http://mayasbubbla.blogg.se/
Postat av: Ulla

Det är väl bland svåraste med att vara vuxen och förälder. Jag hör människor som säger att de är kompisar till sina barn och det är väl bra, men ibland måste man lägga sig i, säätaner foten och vara den "elaka". Det förstod jag inte som ung, men gör det nu.

2008-08-10 @ 16:51:47
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0