Om Mats

På ett förslag från Jonesy ska jag berätta lite mer om mig själv. Sånt som inte alla vet.

Vi bor på en bondgård i södra Skåne. Vi har fyra hästar och deras föl (ibland får dom inget) och lite varierande antal katter på gården. På sommaren har vi ibland hästarna på annat ställe, på betäckning eller bete.
Sedan hyr vi en annan gård där vi har träning av travhästar. Där har vi cirka 15 hästar till och dom tränas och några avdom tävlar på olika travbanor.

Lena sköter hästarna tillsammans med ett danskt par (Jörgen & Heidi) och det är jobb man har 7 dagar i veckan. Hästarna tar ju inte ledigt på helgen. Själv brukar jag hjälpa till med småsaker som att ge dom mat eller hjälpa till att ta dom ut och in mellan stallet och hagarna.

Mitt eget arbete är egentligen flera olika. Jag har ett it-företag och jobbar med programmering, affärssystem (som företag har till bokföring och försäljning o sånt), hemsidor och andra web-lösningar och andra konsultjobb när det finns någon som behöver hjälp med något som jag råkar kunna.

Jag arbetar dessutom med vår egen bokföring och därför blir det inte mycket fritid. På sommaren kan jag ibland vara lite mer ledig. Jag spelar halvdålig golf och brukar hellre följa med och kolla på Henrik som är golfproffs och spelar bättre - men hans humör är inte alltid det bästa!

Tidigare har mitt största intresse i livet varit bridge (ett kortspel). Jag har varit med i landslaget många år och fått resa jorden runt, nästan, och haft framgångar i EM, VM och OS. Jag har lagt ner det eftersom tiden inte räckte till allt. Jag har gett ut två tidskrifter och skrivit 11 böcker om bridge på svenska och engelska.

Också i mitt tidigare liv har jag haft ett antal företag i blomsterbranschen i Malmö, Västerås, Gävle och några andra platser. Som mest tror jag vi hade 45 anställda och jag är rätt glad att slippa alla bekymmer det innebär.

Mina intressen nu är filmer och bio, bloggen, musik (kan spela piano men gör det inte så ofta), familjen. Jag har inte många vänner privat, men däremot många vänner genom dom aktiviteter jag sysslat med under årens lopp.
Jag är inte social för fem öre, utom ibland om jag får lust att vara det.

Jag hatar telefonförsäljare och personer som inte kan ändra uppfattning när dom har fel.

Jag tycker om känslor och tycker om att prata om känslor. Jag är ödmjuk nu, men det var jag inte som yngre.
Snäll har jag alltid varit och andra människor har alltid utnyttjat mig för det. Men jag är fortfarande lika godtrogen varje gång. Det har jag ärvt av min mamma som dog för två år sedan.

Jag är nöjd med mitt liv och har nästan glömt alla gånger jag varit olycklig.
Jag gråter alltid i slutet av alla filmer som slutar lyckligt.

Ja detta var ju inte allt förstås, men jag ska inte skriva fler böcker...

Kram

Edit: Med anledning av Sofia's kommentar: Klart jag städar också men jag ville inte skryta med det.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Oh herrejisses, hur får du tiden att räcka till?! Jag förstår varför du inte städar hemma ;D hehe!
Kramkram

2008-03-14 @ 17:26:44
URL: http://HTTP://SOFIEJAGAR.BLOGG.SE
Postat av: Annsingen

Jamen jag säger ju det! Vill du gifta dej med mej:))

2008-03-14 @ 18:37:04
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

Hahahaha bara nästan???

2008-03-14 @ 18:42:32
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: emma

jäklar vad du hunnit med, 11 böcker?!
Saknar du inte att spela bridge förresten?

2008-03-14 @ 19:24:24
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: sofia

jag läste hennes blogg o tyckte att det citatet bör läsas av fler ;)

2008-03-14 @ 19:37:12
Postat av: f.g.

jag tvivlar på det mesta, men inte söker jag någon fantasigubbe som kallas 'gud'. jäkla reklam...

2008-03-14 @ 21:49:33
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se
Postat av: sanna

Nej, har ingen andledningar att skoja. Ja, det är jag på fotot, om det var det du menade. Dock när jag var nio-tio år. Hoppas iaf du mår bra, jag gör. :)

2008-03-14 @ 22:50:54
Postat av: Camilla

Wow vad mycket du har för dig, men det är uppenbarligen kul och det är det viktigaste :)

2008-03-14 @ 23:04:00
URL: http://tungviktaren.blogg.se
Postat av: Annsingen

Morning!

2008-03-15 @ 06:44:04
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej va roligt att få läsa om dej..och om er gård .Man får en bättre bild .Och det är skönt att läsa om en annan människa som har tempo många av mina bloggvänner undrar hur fasen hinner du allt och nu har jag hittat min popcorn frände.Mats du är ett popcorn ...va kul må så bra kram på dej...

2008-03-15 @ 08:44:48
URL: http://fnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0