Livet i det långa loppet.

Mina tankar snurrar ibland lite om alla problem som finns. Just nu har jag inte haft lust att blogga om det på länge men idag gör jag ett undantag.

Äldre människor är normalt rädda för att livet en dag ska ta slut, men har accepterat det. De lever kanske med en tacksamhet för varje dag. De kan uppskatta livet.

Vissa unga människor kan inte det. Är det kanske så att livets värde ökar när man redan har levt det? (Eller det mesta av det.)

Kanske är det så för att man har lättare, när man blir äldre, att minnas bra saker som hänt än dåliga. Kanske är det att man som äldre inte funderar så mycket på framtiden. Man får se först om den kommer.

Jag tänke att jag skulle säga det även om det kanske är självklart. Är man ung kan det vara bra att veta att livet blir värt mer och mer ju äldre man blir. För så är det ju.

Matskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0