Alldelesförnöjd

Jag tror att jag är en rätt kass bloggare. Jag är ju alldeles för nöjd. Min syster har nyligen fått reda på att hon har en tumör i magen. Skatterevisorn håller på att bråka med mitt företag. Det hjälper inte, jag är likväl positiv och glad.

Jag är naturligtvis inte glad för tumören, men jag tror och hoppas på allt gott och att allt löser sig till det bästa.

Men hur gör man om någon man älskar eller tycker om behöver hjälp men inte vill ha din hjälp? Vi som är lite gamla och har egna barn (eller som styvpappa) har ibland problemet att dagens generation unga människor blivit ännu mer självständiga än vad vi var. Dom vill inte att föräldrarna lägger sig i deras liv. Dom vill göra sina egna misstag.

Idag finns ju all information på nätet. Alla kompisarna också. Är man ung så "vet" man allt och är det något man undrar över frågar man kompisarna eller Google.

Jag tror man missar något där. Information är inte kunskap. Erfarenheter kan inte ersättas med något annat.
Jag vill inte direkt säga att ungdomar på det sättet är rätt korkade (men jag tänker det).

Förresten. En gång hade jag orsakat en person dålig självkänsla. Vi kan kalla honom Kalle. Vi gjorde samma sak och jag lyckades bra men Kalle gick det inte så bra för. Vi skulle fortsätta samarbetet men det fungerade inte så bra eftersom Kalles självkänsla fått sig en törn.

Jag tänkte då att det kommer inte att fungera så bra om jag försöker peppa honom. Han kommer att känna att han är i ett underläge. I stället pratade jag med en annan person och bad denne hjälpa till. Denne ställde upp och berättade för Kalle hur bra han egentligen är på det han gör.

Det funkade den gången. Så tänk på det, om du vill hjälpa någon så kan det ibland vara bättre att gå en omväg för att komma fram.

Tänk vad bra jag är. Inte konstigt att jag är nöjd.
Kram

Kommentarer
Postat av: johanna

hej på dig =)

hoppas du haft en bra jul och att det nya året
bjuder på det du önskar. jag vill tipsa dig om
en sida som heter gratisbio. där samlar du poäng
genom att bli medlem på olika sidor, du får en
massa erbjudanden på olika saker. inte nog med det
så får du även biobiljetter för de poäng du har
tjänat, och vill du slå på stort kan du även få
presentkort på tex kicks, hm, stadium, du kan även
samla poäng till present kort på en modell dag för
dig själv. det enda du behöver göra är att bli
medlem, allting är gratis och kostar ingenting.

visst kan det vara svårt och tro på jag trodde inte
heller förrens nu när jag sitter med present kort
på kicks för 1200 kronor och 4 biobiljetter.

klicka dig in på länken här nedan och bli medlem
anger du mig om värvare ger jag dig redan 75 poäng
fyll då i på värvare ; uniqa

här är länken : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

ha en super bra dag och lycka till !

2007-12-29 @ 13:13:15
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: johanna

hej =) tack för du berättar det, men då är det redan länkat till min så du är värvad automatisk utav mig. men tack endå.

2007-12-29 @ 13:42:20
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: Sanna

Haha, du har bra humor iallafall! :D Trevlig lördagkväll! :)

2007-12-29 @ 18:11:36
URL: http://www.miss0.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0