Gubbar ska inte finnas?

Hur gammal ska man vara för att inte få kolla på tjejer?

Jag tycker att en sak är konstig. Även om man är lite gammal men annars normal så tycker man att tjejer kan vara sexiga oavsett ålder. Oftast är det kläder, ansikte och andra kroppsdelar, utstrålning som får en att tycka att någon är sexig men åldern spelar ju ingen roll. Du kan tycka att en tjej (dam) i 40-årsåldern är sexig ena stunden och i nästa stund är det en som är 14 år. Så är det bara.

Är det OK att säga till någon att man tycker att vederbörande är sexig. Eller för sexig? Nu är det ju så att man kan tycka det är bra eller dåligt också. Du tycker kanske att det är OK att frun är sexig men om din dotter är typ 13 år är det så kanske man kan uppleva detta både positivt och negativt.

Dels för man vet att andra skall se dottern och man kan oroa sig för det.  Men också för att du kan tycka själv att det är dåligt. Man behöver inte vara pedofil för att titta och tycka. Att du påverkas i dina tankar är normalt men det är ju också då normalt att reagera emot detta. Det är ju liksom lite förbjudet att vara ihop med personer under 15 men det finns ju inga lagar som reglerar ens hjärna.

SÅ vad gör du, säger du till dottern att hon ska klä sig mindre sexigt eller "njuter" du av det i smyg. Eller är detta något som vi bara skall förneka och låtsas som om det inte finns.

Eller är det så att gubbar inte ska finnas?

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej. Du får inte säga det till mig.

Tycka får du göra percis hur mycket du vill, men det stör mig.

2007-12-26 @ 21:00:35
URL: http://asfaltssvart.blogg.se
Postat av: Mats

Jag förstår, tror jag. MVG i svenska?

2007-12-27 @ 12:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0