Nya vänner

Vem kan egentligen vara intresserad av politik. Det är ju bara svammel. Om det verkligen gick att ändra något så skulle jag varit partiledare.

Då skulle jag börja med invandrarna. Alla som bor i vårt land och som kan språket skulle förutsättas vilja hjälpa till. Man får helt enkelt en familj av invandrare som nya vänner. Att "ta hand" om. Bjuda hem dom en dag eller så och tvärtom för att kanske förstå varandras kultur och bidra till att invandrare lär sig svenska. Jag vet inte hur många som skulle tycka det var intressant men varför inte.

Precis som med organdonationer skulle det vara då att i stället för att man måste anmäla sitt intresse så skulle staten kunna förutsätta att man ställer upp om man inte säger ett aktivt NEJ.

Då skulle det bli rätt många tror jag, för det är lättare att bara hänga med än att behöva registrera sig.


Kommentarer
Postat av: Mats

Ett bra exempel på det är min Gästbok!!!!!!!
Gå nu in i den och donera... en hälsning?

2007-12-28 @ 07:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0