Vardagskärlek

Vi människor är bra dumma. Inte minst när det gäller kärleken.

Att vi blir kära hela tiden är egentligen inte konstigt eller fel. Den där killen du såg på bussen, eller den där väskan du såg häromdan. Tänk om du hade den. Om jag var ung i stället för gammal, om du var snygg som den där modellen i stället för bara normal. Om du hade fått blommor varje dag eller massor av pengar. Det finns ingenting man inte kan önska sig.

Man vill alltid ha det man inte har. Allra mest längtar man efter det som är omöjligt. Då kan man hålla drömmen vid liv. Våra drömmar är kärlek och längtan, men varför handlar de alltid om vad vi vill ha? Kärlek är ju att ge. Varför drömmer vi inte om att ge kärlek, bara om att få den?

Men vänta! Att ge bort kärlek är ju ingen dröm. Det kan man ju göra när man vill. Kanske till den där personen som alltid är så trevlig men verkar lite efterhängsen eller expediten på ICA som brukar titta på dig men som inte är så snygg. Eller brorsan, fastän han bara är i vägen.

Vi ger bara lite. Vi bara väntar med resten. Vi sparar den till vår dröm.

Och när vår dröm blir verklighet? Jag vet att många som läser detta har bantat sig igenom sitt liv för att uppnå lyckan av att vara smal. När den drömmen så blir verklighet blir verkligheten en mardröm.

Så kan det vara med kärlek också. Verkligheten liknar aldrig drömmen. Jag vill inte att du ska sluta bli kär men du kanske inte heller ska önska att dina drömmar blir uppfyllda.

Jag tror att en vardag med kärlek är bättre än när kärleken blir vardag.
Kram.

Kommentarer
Postat av: Maya

nej, alltså. Missuppfatta inte mitt inlägg nu.
Jag kommer börja 100 % den 8:e. Men jag skulle helst vilja ha kommit upp i vikt o fått mens så jag slippet matschemat- och jag hinner inte gå upp 4 kg på minder än 2 veckor.

2007-12-29 @ 11:45:30
URL: http://mayahitodit.blogg.se
Postat av: Mats

OK då förstår jag dig, men det visar kanske att du behöver matschemat ett tag till. Du klarar det säkert till den 21e då.

2007-12-29 @ 11:50:22
Postat av: carolina

så eländigt är det inte. jag gillar det faktiskt emellanåt.

2007-12-29 @ 12:22:37
URL: http://annacarolinas.blogg.se
Postat av: Mats

Det var det jag ville höra :) Och fastän jag är en million år gammal och har läsglasögon kan jag bara hålla med dom andra kommentarerna på din blogg. Fatta att du är bra som du är! Och det har inte ett enda dugg med vikten att göra...

2007-12-29 @ 12:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0