Vuxenpoäng

Jag får ibland frågor om varför jag bloggar. Varför jag lägger ner tid på att lyssna på och prata med er. Jag tror det är av samma anledning som många andra. Att blogga är roligt, bra och nyttigt och allt sånt.

Jag vet att det finns i alla fall några som tycker det är lite konstigt att en vuxen är intresserad av att prata med ungdomar om deras liv och problem. Men det är det väl inte. Jag tror att många föräldrars högsta önskan är att de kunde prata mer med sina barn.

Vuxna och barn är inte olika sorters människor! Jag tror att föräldrar oroar sig för mycket och glömmer hur det var när de själva var unga.

Får man inte respekt från de vuxna är det svårt att respektera tillbaka.
Flummigt inlägg, men jag har inflammation i underkäken - får skylla på det! Kram

Kommentarer
Postat av: Milla

Hoppas sco mötet gick bra! och att du mår bättre idag än igår! Kram

2008-08-21 @ 12:59:52
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: Maya

Sv: Tack! Super Stolt

Det är så jävla kul att kunna tänka och prestera som en vanlig människa igen! :)

2008-08-21 @ 14:20:03
URL: http://mayasbubbla.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Tycker att du har kloka ord att säga!

2008-08-21 @ 15:48:29
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Nilla

Hmmm du jag förstår inte varför en del har ett problem att vuxna pratar med ungdomar...Personligen hade jag gått under när jag var yngre om jag inte hade haft i mitt fall en bra vuxen.Jag har nästan alltid ungdomar som är hemma hos oss och visst märks det att de uppskattar någon som bryr sej...De som retar sej på sånt måste ha alldeles för mycket av sina egna problem...ja ja kram på dej

2008-08-21 @ 15:49:07
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: K

Va bra att mötet gick bra! Hoppas ni kommer fram till en bra lösning!! Jo, tänk om man kunde ersätta det med något, men jag har ingen aning om vad. Förslag? men jag vet inte om det är en kick kanske. För det är inte in kick som när jag har hoppat personbästa.. De är en kick de, hihi. Det är mer som att något man tar till för att döva, glömma, få lite lugn(även om de inte blir så lugnt). Men det hjälper ju bara för stunden. Sen blir de ju en ond cirkel istället. För man mår ju sämre av det. Men nu blir den inte mindre o mindre, utan större o större!! =) Men man måste absolut hitta andra saker att göra. Det svåra är just, när man inte gör något, men de får man lära sig det med! Måste ju kunna göra ingenting också! Nu ska jag träna lite grann! Må-bra-boken väntar på nattduksbortet tills ikväll.

2008-08-21 @ 16:52:17
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: A

Tycker ärligt talat det är konstigare att som vuxen INTE vara intresserad alls av ungdomar och deras liv. Alla har ju själva varit där! Nätet är faktiskt ett bra sätt att mötas och se hur mkt man faktiskt har att prata om med människor i olika åldrar. I det verkliga livet är det ju rätt sällan man har naturliga tillfällen till möten.

2008-08-21 @ 18:10:09
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0