Länka inte till min blogg!?

Det var många som tyckte det var roligt att kommentera gårdagens ord: prestationsångest. På tal om kommentarer fick jag av en slump (?) veta att Kenza fick minst 521 kommentarer på ett inlägg där hennes lilla hund hade skrivit några rader till blondinbella. Och fått svar... nej jag skojar!

Vad jag vill säga är att jag tror inte alla dessa kommentarer blir besvarade eller kanske ens lästa av Kenza? Och då faller ju lite av själva idén, tycker jag. Det låter kanske konstigt nu men jag vill bara berätta att jag INTE vill ha många besökare eftersom jag då inte skulle hinna med att intressera mig för dom som är här.

Jag vill inte bli någon blogg-kändis. Jag vill lyssna och prata, filosofera och diskutera. Kanske inspirera. Men jag har ju också familj, gård, egna företag, djur och annat som tar tid och därför är jag rädd för att fastna för mycket framför datorn. Något som ni säkert alla vet att man kan göra!

Ord som vi inom en snar framtid ska prata om är självförtroende och självkänsla. Helt olika faktiskt. Fundera på dom så återkommer jag snart. Eller berätta hur ni ser på dom orden och vad de innebär för dig.

Kommentarer
Postat av: Nilla

God morgon..ha det bra

2008-02-05 @ 08:23:28
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag försöker allafall tänka så :P

2008-02-05 @ 08:40:07
URL: http://camillini.blogg.se/
Postat av: emma

jadu den får du suga på lite tror jag (vad de e som ska ökas) men ja tror den inte är alltför svår för dig att lösa ändå. Och ja kopplar direkt....snacka prestationsångest att va bloggkändis....(och slöseri med tid?!!?)

2008-02-05 @ 08:40:57
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: Annsingen

Jaha du ska alltid vara värst! 2+2+1 barn på skolan liksom...hrmpf! Försvarar mej med att jag inte har några barn hemma att lämna på skolan.
Självkänsla och självförtroende ja....lite går dom hand i hand men det är säkert som du säger.Jag återkommer i frågan.

2008-02-05 @ 09:39:24
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Camilla

Precis vad jag tänkte på när jag läste din kommentar nyss. Det är en stor skillnad på självförtroende och självkänsla. Jag har alltid haft ett stort självförtroende, d.v.s en tro på att jag klarar av allt vad hag tar mig för däremot var självkänslan, vetskapen om att man är värdefull i sig själv inte för vad man presterar, körd i botten. Misslyckades jag med något så kände hela jag mig misslyckad. Vi glömmer allt för ofta att visa varandra att vi duger som vi är, vem berömmer den som kommer sist? Nu bryr jag mig inte ifall det bara blir G på en tenta, eller ifall jag skulle prestera lite "sämre" i något annat hänseende jag har ju gjort mitt bästa men jag slutar aldrig tro på att jag kan göra bättre. Tidigare så hade jag ingen skillnad på mig och mina prestationer, ett tänk som många har kvar än idag nu vet jag att det är två helt skilda saker. Bra förresten att du tar upp den här diskussionen för fler behöver veta att de är värdefulla precis som de är och det finns alltid något man är bäst på, att vara sig själv!

2008-02-05 @ 09:40:17
URL: http://tungviktaren.blogg.se
Postat av: Chattis

Hehe, jag länkade nog till din blogg, men jag tror inte att det kommer att komma en stor svärm av besökare pga det :)

Det var ju en litet knepig grej det där med självförtroende och självkänsla när man började fundera på det på riktigt. Men jag tror nog att jag tänker i samma banor som Camilla..att självkänsla har att göra med ens eget värde som människa. Att man förstår att man är värd bättre om man t.ex. har fastnat i ett dåligt förhållande eller jobb. Självförtroende däremot hänger mer ihop med en tro på sig själv, att man klarar jobbet, att ens vänner gillar en som man är, inga roller behövs...

Puh, man blir ju slut av sådana här funderingar :) Ha det bra!

2008-02-05 @ 13:16:41
URL: http://chytten.blogg.se
Postat av: alma

jag håller med! jag tycker att när man är bloggkändis ska man även ta sig tid att svara på kommentarerna. Iaf om det är LYSSNARE som kommenterat vettigt :)

2008-02-05 @ 16:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0