Andra bloggar

På morgonen brukar jag läsa vissa bloggar. Jag läser särskilt de som handlar om anorexia och liknande matproblem och några andra där jag bryr mig om personen bakom bloggen.

Däremot är jag inte mycket inne på att läsa mest aktiva. Jag såg att en tjej bytt namn på sin blogg till "Nakenbloggen" bara för att fler skulle läsa den! Knäppt. Eller?

Min idé med en gemensam blogg för matfixerade personer var i och för sig en tanke att den skulle hamna på aktiva listan för att andra med samma problem skulle HITTA den. Men den blev ju aldrig av.

Om man har problem med anorexia är det väldigt svårt att prata om det med föräldrarna och då kan det vara lättare att prata med andra som är lite anonyma. Alla som mår dåligt behöver skriva av sig eller prata med någon.

Om jag läser din blogg så vet du det. Jag brukar alltid kommentera. Har jag missat din blogg så får du säga till med en kommentar.

Jag har funderat på om jag skall göra länkar till andra bloggar. Vad tycker du?
Kram.

Kommentarer
Postat av: Elin

:) GOdmorgon :) Planer för dagen?

2008-01-06 @ 09:24:31
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Annsingen

Väldigt smart tanke det med blogg för matfixerade personer..
Är ne utbredd sjukdom bland framförallt ungdomar om jga förstått det rätt. Har en dotter på snart 12 som får för sej ibland hon är tjock...definitivt inte!!! Är sorgligt då det blir så fel för vissa..

2008-01-06 @ 10:56:47
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Nicklas

Kan du inte lägga ut några länkar till bloggar om matfixerade som du rekommenderar att läsas av andra på din blogg någon gång likt en lista?

2008-01-06 @ 14:04:06
URL: http://nicklasblogg.wordpress.com
Postat av: Mats

Niklas: Tack för sin synpunkt. Det kanske kan vara aktuellt längre fram, men jag vill inte göra det i nuläget. Dessa tjejer är utsatta, sårbara och ensamma och kan lätt bli offer för fel typ av människor. Därför vill jag inte göra något sådant om de inte är med på det.
mvh Mats

2008-01-06 @ 14:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0