Anorexia och bulemi

Nu försöker jag igen eftersom några har undrat.

Jag vet att det finns många som har dessa sjukdomar här på blogg.se. Kanske ännu fler som haft problem med klarat sig ur dem eller åtminstone är på rätt väg.

Jag vill medverka till att skapa en gemensam blogg eller webbplats med följande mål:

Tips och råd
Hur man söker hjälp
Att de som har problem kan hjälpa och peppa varandra
Kanske lista med stödpersoner som kan hjälpa/stötta/ge råd
Inlägg/Berättelser om sjukdomen (kanske olika kategorier)
med mera

Ja ni förstår säkert hur man kan utveckla detta. Och kom gärna med förslag och idéer.
Jag har ju inte erfarenheter av själva sjukdomarna.

Jag har inte tid att göra allt detta själv men kan eventuellt finansiera något lite om det behövs något.

Finns det någon som vill hjälpa till (design, stödpersoner, m m)? Hör av dig/kommentera.
Finns det intresse hos dig som har sjukdomen? Ja det är jag ganska säker på.


Vill ni maila så fråga efter min mailadress eller lämna er egen.
Kram.

Kommentarer
Postat av: caroline

Jätte bra ide, det behövs verkligen. Hoppas det går bra för dig :) lycka till.

2008-01-18 @ 12:30:44
URL: http://svanemar.blogg.se
Postat av: Självaste Pesan

det låter som en mycket bra idé. Jag skulle gärna skriva en krönika eller likande om anorexsi...

2008-01-18 @ 14:21:16
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Madelene

Jag hjälper också gärna till. Har varit sjuk i över 8 år. Varit ett sk "hopplöst fall". Varit på flera behandlingshem plus psyket. Prövat både lyckopiller, ångestdämpande och ett gäng psykologer. Jag vet vad det innebär. Idag är jag frisk. Det finns hopp.

2008-01-19 @ 23:18:05
URL: http://valleria.blogg.se
Postat av: Johanna

Låter som en jättebra idé. Vet inte hur stor hjälp jag kan vara men, det jag vet och kan ställer jag gärna upp med...

2008-01-21 @ 23:16:31
URL: http://hennesverklighet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0