Nyårstankar

Lite nyårssaker - löften låter så bindande, man klarar ju inte det ändå.

- fortsätta vara snäll mot dom som förtjänar det

- inte vara så jävla snäll mot dom som inte bryr sig och inte förtjänar det

- fortsätta blogga?

- sluta göra meningslösa saker

- röka mindre?

- ställa större krav, ibland, säga ifrån ibland

- inte förutsätta att alla är så bra - det är dom ändå nästan aldrig

- inte bry mig så mycket om dom som aldrig tackar en

- inte låta negativ eller nedsättande när jag inte är det

- fatta att jag är en gammal gubbe (som andra ser det, jag är ju bara 20 egentligen...)

- tänka innan jag svarar

- tänka innan jag säger något ....



Så, det kan vi ju börja med. Vad har du tänkt?

Kommentarer
Postat av: .oOo.

ah eller hur. jag blev riktigt besviken på mig själv, för jag hade verkligen bestämt mig för att dt skulle bli en bra kväll. en vändning. en bra start på dt nya året. men så blev dt skiit ist. men men, dt kommer en ny dag me nya möjligheter:)hoppas jag lyckas bättre snart!

haha, en sån spegel hade väl vart ngt ;P frågan e om dt hade hjälpt ändå!? hehe :P

jahzå!? ah så kanske dt e. grejen e. man kan typ läsa i någons blogg å tänka 'oh tjena va lite hon äter, dt e ju alldeles förlite. hon måste ju äta mer för att kroppen ska fungera. hon är ju säkert inte alls så stor som hon tror. inser hon inte att hon e värd å leva å äta som vanligt.' men samtidigt sitter man å tkr att man själv har ätit alldeles för mkt den dagen. å att man inte alls är värd att äta så mkt. men i själva verket kanske man ätit t.o.m mindre än bruden som äger blogg man läst å tänkt så om. men men..

just nu känner jag inte att jag e värd ngt alls. inte å äta lr nånting. men. dt kommer väl.

hade du dt bra på nyårsafton annars lr??

2008-01-01 @ 14:20:37
URL: http://flickanispegelbilden.blogg.se
Postat av: .oOo.

okaaj:) ne dt förstår ja. hehe. å dt e ju änna en hel del smällare på nyår me så! ;P

vilka fina bilder i ditt förra inlägg förresten! har ni massa hästar?? åå.. har ni såpass me snö nu?? :D haha. här e ingen snö alls:P

ne ja har ju tyvärr inte nån plan över måltider. å ja går inte på nån behandling. men vi ska ta tag i dt å försöka fixa en remiss snart. för dt va så att jag hela hösten trott att jag skulle kunna bli frisk på egen hand. dt va lixom ett stort steg å inse att jag va sjuk, så när jag insett dt så tänkte jag som vanligt att "jag kan själv". men nu efter ännu ett bra tag till har ja insett att lite hjälp e nog nödvändigt:)

sen appropå dt me HAN. så e dt en av anledningarna till att jag började gå ner i vikt. men dt va en hel del andra grejer me.

men tack för alla kommentarer. jag blir riktigt uppmuntrad å peppad att jag SKA KLARA å bli frisk:) så tacktack!
kram

2008-01-01 @ 16:14:02
URL: http://flickanispegelbilden.blogg.se
Postat av: anorexiamamma

Du är klok du!

Mitt nyårslöfte:
Jag ska lyssna mer på mitt hjärta och min intuition.

När jag lyssnat ska jag ställa mig bredbent och bestämma mig för att handla efter det jag hört och känt.

PS. Tipset om att ställa sig bredbent fick jag av en kompis fem över tolv inatt, hon sa att det hjälper en att vara bestämd, får väl testa, skratt. DS

2008-01-01 @ 21:27:05
URL: http://anorexiamamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0