Framtiden

Jag råkade lyssna på sommarprogrammet i P1 med Kajsa Bergqvist. Hon berättade något från sin resa till Malavi som FN-ambassadör. Malavi är ett av världens fattigaste länder med 1 miljon föräldrarlösa barn.

Bland annat träffade hon ett par som båda var HIV-smittade men hade fått ett barn som inte var smittat. Kajsa undrade hur de såg på framtiden (med tanke på barnet).

Vi mår bra idag och har mat så det räcker för idag, blev svaret.

Framtiden, den vi oroar oss så mycket för. Den finns inte i deras värld...

Kram

Kommentarer
Postat av: A

Nej, det är så sant så, maten är inte allt under semestern och även om jag hade tyckt det vore trevligt att semester och mat skulle gå ihop så trot jag att jag behövde en matsemester oxå. Nu har jag nya krafter och nytt mod att ta till!

2008-07-08 @ 16:32:35
URL: http://tillbakatilllivet.blogg.se/
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej! Tack för kommentaren på vår sida. Jo jag tänkte på det där med offer som dött pga att inte psykiatrin tagit sitt ansvar i vården om dessa "psykiskt sjuka".

Men jag ville inte skildra detta på sidan för att det skildras överallt i press och media. Det är ett omtalat ämne redan. Och eftersom sidan består om psykiatrins behandling av Oss - Patienter som inte är "psykiskt sjuka" i den mening att vi utför våldsbrott - vilket är en stor skillnad.

Så jag ville alltså lägga fokus på den vården som inte utförs till de som är självmordsbenägna.



Skulle va intressant att få veta hur du hittade till min sida. Kram psykos

2008-07-09 @ 21:38:51
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Amanda

Nejdå, killar får också vara med, om de vill vinna foundation. haha!

2008-07-09 @ 23:02:48
URL: http://amandaharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0