Går det att stoppa bandet?

Några tycker att jag i mitt senaste inlägg förenklar problemet för mycket, tror jag.

Det går ju inte att helt plötsligt bara börja tro att man duger när man kanske under en väldigt lång tid har intalat sig själv att man inte gör det. Det går inte bara att "stoppa bandet".

Jag förstår att det känns så. Så kan man ju inte göra. Inte kan man förändras så?

Men tänk efter. Jag påstod att dom tankarna det gäller här är dina egna, de signaler som du sänder ut till dig själv är antagligen baserade på saker som du upplevt, saker som andra har sagt om dig och sånt som du själv har bestämt dig för att: Så är det nog.

Jo. Det går att stoppa bandet. Och jag kan berätta när du kommer att göra det. Exakt när.

Du kommer att göra det när du är så trött på att vara dålig, misslyckad, värdelös att du inte orkar vara det längre. Då kommer du att "ge upp" att försöka vara den person du tror andra vill att du ska vara.

Då kommer du att resignera och vara som du är och strunta i vad både du själv och andra tycker om det.
Det är ingen gissning eller teori. Det är bara så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0