Krav och okrav

Inom bridgespelet finns termerna KRAV och OKRAV. Bridge är ett kortspel om ni inte vet det haha! Krav är det när man avger ett bud som medspelaren måste svara på. Om man bjuder ett okrav får medspelaren lov att passa.

I vår vardag har vi många krav på oss. Vem sätter dem? Jag tror att de flesta kan hantera omvärldens krav, men det är mycket svårare att leva upp till sina egna krav.

I mitt fall exempelvis så tycker jag det är roligt att blogga. Men ibland tycker jag inte att jag har något speciellt att komma med och då hoppar kravgeneralen fram och säger: Skriv inte om du kan skriva något bra. Varför ska du göra bort dig?
Göm dig under skrivbordet i stället och hoppas att ingen ser dig.

Okrav är faktiskt mycket bättre. Passa och ta det lugnt. Det kommer andra dagar.

Du kan ändå aldrig bli så bra som du skulle önska. Varför inte behandla dig själv som du behandlar andra?
Ta dig som du är.
Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Väl valda ord!

2008-11-19 @ 14:04:58
URL: http://psyksyster.blogg.se/
Postat av: Sofie

.... skriv ändå, det gör ju jag. Har ju inte något bra att komma med någongång. Förutom idag då kanske? ;) Ha en bra dag, hoppas det regnar i Skåne, för det gör det här.

2008-11-19 @ 16:07:05
URL: http://onie.blogg.se/
Postat av: K

Natti!

2008-11-19 @ 21:55:49
Postat av: Carita

Jag håller med, hans namn var himla vackert alltså, jag tänkte på dig direkt, haha :D <3

Tack för tänkvärt inlägg förresten, det förstsa jag verkligen fattar tror jag. ^^

2008-11-19 @ 22:27:20
URL: http://minicookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0