Egenskapligheter

Många som läser min blogg har nog dåligt omdöme. Ja, haha, kanske inte just för att ni läser min blogg men låt mig förklara varför jag tycker det!

När jag var ung (yngre då...) så tyckte jag det var viktigt att vara bäst. Att stå i centrum och få uppmärksamhet. Detta var ju samma sak som att må bra. Världen belönar ju vinnare och ingen ser en förlorare.

Nu ser jag det annorlunda. Nu tycker jag att de bästa egenskaperna en person kan ha är ödmjukhet. Och att visa omtänksamhet mot andra. Egenskaper som var helt värdelösa för mig innan.

Många bloggare är väldigt ödmjuka. Och omtänksamma - gör mer för andra än för sig själv. Jag tror många av er är lika dumma som jag har varit. Ni kanske inte ens värdesätter att ni har de rätta egenskaperna redan? Det är väl dåligt omdöme!

Själv har har fått hålla på i över 50 år för att lära mig = ännu sämre omdöme hihi!
kram


I japan kör man med såpbubblor till nyår i stället för raketer. Ett miljövänligt och människovänligt alternativ!

Kommentarer
Postat av: Julia

sant ! :D bra affärsidé like hell:p

2009-01-03 @ 01:43:22
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, jag hade också velat har såpbubblor istället för raketer :D

2009-01-06 @ 19:06:41
Postat av: My

Åh, jag hade också velat har såpbubblor istället för raketer :D

2009-01-06 @ 19:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0