En fråga

Jag fick en kommentar som jag undrar över. Att jag skulle hålla mig till att ha kontakt med folk i min egen ålder så att ingen skulle misstänka att jag är pedofil. Nu letar jag ju inte direkt upp unga tjejer kanske, men många har hittat hit och då blir jag ibland intresserad av deras personlighet och läser och kommenterar deras bloggar.

Jag kan medge att de flesta bloggar jag läser är, som den anonyme påstår, svaga tjejer om man med det menar att de som har psykiska problem eller ätstörningar eller andra problem är svaga. Det kanske anses så, att de skulle vara mer mottagliga för att bli påverkade av t.ex. en pedofil. Jag vet inte.

Jag har fått dessa synpunkter innan, men jag bryr mig egentligen inte. Samtidigt vill jag veta vad andra läsare tycker.

Något som jag tror är att unga killar och tjejer egentligen vill att vuxna ska bry sig MER om deras liv och hur de mår, men kanske inte då man vill att föräldrarna ska veta "allt" eftersom det får konsekvenser som man kanske inte vill ha.

Min fråga är enkel. Är det bra eller dåligt att vuxna och barn diskuterar saker? Ska man hålla sig till sin åldersgrupp?
mats

Kommentarer
Postat av: emma

jag tror du redan vet rätt säkert vad jag har för tankar kring frågan, men för att vara med i 'diskussionen'.. jag tycker åldersbarriärer är väldigt tråkigt och trångsynt och oftast väldigt onödigt, jag har ganska många vuxna i mina kretsar och tycker inte sällan att det är mer givande att prata/debattera/diskutera med dessa än med säg folk i min ålder. Jag förstår hur nån som slänger ett hastigt öga på bloggen kan rynka pannan lite, men det krävs inte mycket fördjupning i din och andras bloggar och kontakter för att förstå vad syftet med detta nu skulle vara, om där behöver finnas ett. Jag är med många andra vet jag tacksam dig för att du delat med dig av ett vuxet OCH objektivt perspektiv (som du själv nämner är i princip omöjligt att få från en förälder el. dylikt) nu blev det lite långt här, men du förstår nog min poäng! kram mats och tack för ditt grattis förresten!

2009-07-18 @ 18:13:13
URL: http://dushi.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker det är väldigt bra att diskutera utan att tänka på ålder. Jag håller med där i din text. Jag vill att mina föräldrar ska förstå vad jag går igenom, men vill inte ha konsekvenserna.

Jag tycker det är bra helt enkelt.

2009-07-18 @ 21:37:39
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: jagskakrossaätstörningen

Sv. Haha jo precis :)



2009-07-19 @ 23:50:58
URL: http://jagskakrossaatstorningen.se
Postat av: isis

d beor på vad man pratar om..

men bara för att man pratar med någon bli kallad för pedofil... hahahha d e lite sjukt..

men allt har gänser..

2009-07-20 @ 00:32:28
URL: http://learntolike.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tycker att det är bra att du diskuterar med unga och ger en kanske mer vuxen kommetar på det men samtidigt inte dömmer så som en förälder skulle gjort.



Att du skulle bli kallad "pedofil" är ju bara löjligt för att du diskuterar med folk under din åldersgrupp. Och jag tycker inte att du behöver förklara dig eftersom vi du ibland kommeterar på / läser din blogg, skulle nog förstått om du hade ett annat syfte än att hjälpa och sånt. Hoppas du förstår.



2009-07-20 @ 16:19:24
URL: http://kanduminnas.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ärlighet är viktigt, indeed!



Jag tror att det är som de ovanstående säger. Att misstänkliggöra människor så fort de pratar med någon av en annan generation är sorgligt. Förr i tiden var det annorlunda på den biten, tror jag. Dock eftersom att läget är så här, att några personer har gjort många rädda, så har jag ett tips som kanske skulle passa dig, kanske inte. Tänk över någon passande formulering om just ditt intresse för att prata med människor (och att åldern inte spelar någon roll) och sätt den på din blogg. Kanske längst upp i menyn? Då blir det mindre funderingar, tror jag.

2009-07-24 @ 10:36:21
URL: http://lejonunge.se
Postat av: enmamma

Även jag har ju kontakt med tjejer och jag är med äldre men jag är kvinna..vad är då jag?! men det är väl en helt annan sak eller?! Vi vuxna behövs här i internetvärdlen och jag vet att många tjejer och killar uppskattar oss det stöd vi kan ge dom här.

Ha en fortsatt fin lördag.

2009-08-08 @ 15:19:42
URL: http://enmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback










RSS 2.0